Sibel Gönül
  • 634
  • 0

KESK 25 Kasım’a sıkı hazırlanıyor

KESK’in Türkiye genelinde düzenleyeceği ‘uyarı grevi’ öncesi KESK MYK üyelerinin 45 ili kapsayan il gezileri devam ediyor. KSEK MYK üyeleri ilimizdeydi

Kamu Emekçileri Konfederasyonu (KESK) kamu emekçilerinin ve halkın haklarını savunmak ve hükümeti KESK`in TİS ve grev hakkı konusundaki kararlığını bir kez daha görmesi açısından 25 Kasım`da bir uyarı grevi gerçekleştirecek. İlimizde de uyarı grevi için hummalı bir çalışma devam ediyor. Bu anlamda yapılan çalışmaları değerelndirmek, kamuoyunu süreç hakkında bilgilendirmek için KESK MYK üyeleri İzmit Öğretmenevi`nde bir araya geldi. Toplantıda 25 Kasım genel grevinde uçakların uçmayacağı, tren ve vapurların çalışmayacağı, okulların eğitim vermeyeceği, vergi toplanmayacağı kaydedildi. KESK MYK Üyesi Akman Şimşek, SES MYK Üyesi Köksal Aydın, Eğitim-Sen MYK Üyesi Serpil Açır Özer, Haber-Sen Genel Başkanı Ali Yılbaş, Tarım Orman-Sen Şube Başkanı Atilla İrey ilimize geldi.

TİS HAKKIMIZ ZATEN VAR
KESK Şubeler Paltformu`na bağlı sendika temsilcilerinin de katıldığı kahvaltılı basın toplantısında ilk konuşmayı gerçekleştiren Yapı Yol-Sen Şube Başkanı ve KESK Dönem Sözcüsü İbrahim Yıldızkan, “Anayasanın ilgili maddelerine göre toplu sözleşme ve grev hakkımız olmasına rağmen yürütmenin yasal düzenlemeleri yapmaması bu hakkı kullanmayacağımız anlamına gelmez” diyerek grev sonrası açılan davaların hep lehlerine sonuçlandığını belirtti. Eğitim-Sen MYK Üyesi Serpil Açır Özer ise bugüne kadar hiçbir yayınlarında grev ve toplu sözleşme hakkı istemediklerini belirterek şöyle konuştu: “Grev ve sözleşme hakkımızın uluslararası dayanaklarıyla birlikte olduğunu iddia ettik. Engel siyasilerin kafasındadır.

PAZARA DEĞİL ALANA ÇIKIYORUZ
Yoksa kamu emekçilerinin bu hakkı zaten var. 2008`den beri ‘teğet geçti` denen sürecini değil ‘kriz bizi deldi geçti` sürecini yaşıyoruz. Krizin başladığı ilk günden beri pazara değil sokağa çıktık. Krizin mağdurlarını birleştiren bir noktadan hareketle bu süreci hep birlikte bertaraf etmenin ve krizin bedelini ödememenin yolunu tercih ettik. İsteklerimiz toplumsal bir içerik taşımaktadır. Biz yurttaşlık ücreti, ev kadınlarına mutfak ücreti, işten atılmaların durdurulmasını ve işsizlerin iş olanakları yaratılana kadar  yemek harcamalarının karşılanmasını istiyoruz” dedi. Özer, 25 Kasım`da grev alanlarında mücadele seslerini yükselteceklerini kaydetti.

BU KADARIYLA YETİNMEMELİYİZ
SES MYK Üyesi Köksal Aydın ise, toplumsal barışın sağlanması gerektiğini belirtti. Aydın, “Mekanik bir meta üretmiyoruz biz. Fabrikada şalter indirmeyeceğiz. Sağlık, eğitim, ulaşım yerel yönetim gibi temel kamusal hizmetleri üretiyoruz” dedi. Aydın,  ayrıca devlet hastanelerinin parsellendiğini belirterek, “Hastaneler bu gidişle tamamen şirketleşecek. Sağlık hizmetleri tamamen paralı, emeklilik neredeyse hayal. Muhtaç olanlara yeşil kart dağıtıyorlar, ancak onlardan da 8 TL istiyorlar. Neo-liberal programlar toplumsal yaşamın tamamını kuşatmış durumda”  diye konuştu.

GREVİN ARKASI GELMELİ
Haber-Sen Genel Başkanı Ali Yılbaş ise grevin arkasının getirilmesi gerektiğini ve tüm emek çevrelerinin bu mücadeleye katılması gerektiğinin altını çizerek, “Diğer emek örgütleri de başta Türk-İş olmak üzere bu mücadelenin içinde yer almalı. Milyonlarca insan iş güvencesiz olarak çalıştırılıyor. Bunların bütününü kucaklayan bir harekete ihtiyaç var” şeklinde konuştu.