KOCAELİ Kocaeli Hava Durumu
  • 3589
  • 0

Başarı bir adım uzakta

Çocuğunuz hala düzenli çalışma alışkanlığı kazanamadı ya da ödevlerini kendi başına yapmak istemiyor. Belki de siz çalışıyorsunuz ve onun dersleriyle yeterince ilgilenme imkanınız yok…

Özellikle ilk öğretim döneminde, çocukların temel eğitimdeki eksikleri, düzenli çalışma alışkanlığı kazanamamış olmaları ya da ders çalışma konusundaki isteksizlikleri, onların eğitim hayatları boyunca karşılaşacakları sorunlara zemin hazırlıyor. Değişen eğitim sistemine ayak uydurmanın zorluğu ve çalışma hayatının getirdiği sorumluluklarla, aileler de çocuklarına yardımcı olamayınca; sayıları günden güne artan etüt merkezleri, hem çocukların hem de ailelerin sorunlarına çare oluyor.

UZMAN KADRO
Bu hafta, okuldan verilen ev ödevlerinin yapılmasının yanında çocukların sosyalleşmesine ve yaratıcılıklarının artmasına da önemli katkıda bulunan etüt merkezlerinden birini, Zeka Küpü Çocuk kulübünü ziyaret ettik. Zeka Küpü`nün kurucuları, aynı zamanda İngilizce öğretmeni olan Simge Satır ve onun emekli sınıf öğretmeni olan annesi Şükriye Satır. Kurum Müdürlüğünü Lütfi İzgi`nin üstlendiği merkezdeki diğer eğitimciler ise Elif Nöbetçigil, Mehtap Turan ve Nihan Türker.

ÖDEV KAYGISINA SON
Zeka Küpü, toplam 6 kişilik kadrosuyla, üç sınıfta, 30 öğrenciye eğitim veriyor. Normal programın dışında, haftanın iki günü İngilizce, bir günü modern dans ve bir günü yoga derslerinin verildiği kurumda, haftanın bir günü de oyun ve satranç dersleri gerçekleştiriliyor. Zeka Küpü`nün kurucusu Simge Satır “Bütün veliler çocuklarının ödevlerine katkıda bulunmayı ister ama akşam yorgun argın işten geldiklerinde, çocuklarının ödevlerini yapmadıklarını görürler.

Veli, çoğunlukla artık hatırlamadığı konuları tekrar öğrenmeye ve çocuklarına öğretmeye uğraşırken, zaten uykusu gelmiş çocuk ders çalışmak için isteksizdir. Bazen ödevi yapmak için kırtasiyeden malzeme almak gereklidir ancak vakit çok geç olduğu için malzemeler alınamaz, ödevler kalır… Bizim amacımız öğrencinin okul dışındaki zamanını en verimli şekilde değerlendirmek; öğrenciyi geliştirecek, akademik başarısını arttıracak ve velinin ödevle ilgili kaygılarını en alt düzeye indirecek bir organizasyonu hayata geçirmektir” diyor.

BAŞARI BİR ADIM UZAKTA
Doğru yerden başlandığında, hayal edilen okul başarısının sadece bir adım uzakta olduğunu ifade eden Satır sözlerine, “Gelin o adımı birlikte atalım. Sömestr tatili, yaz tatili, kar tatili, aşı tatili, öğretmenin derse girmemesi gibi öğrencilerin okula gitmediği zamanlarda hizmete devam eden okulumuz, çalışan anne ve babaları anlıyor ve onlar için daima görev başında bulunuyor. İşte, Zeka Küpü bu nedenle aileler tarafından tercih ediliyor“ şeklinde devam ediyor.

TOPRAKLA OYNASINLAR
Çocuklar ve velilerle birlikte kalabalık bir aile olduklarını söyleyen Satır, “Burada hem çocuklarımız hem de ailelerimizle bir bütün halindeyiz. Yaratıcı, öğretici geziler düzenliyoruz. Etkinliklerimizin bazılarına aileler de katılıyor. Özellikle büyük bir bahçemiz olması çok önemli. Çocuklar bahçede yetiştirilen sebze meyveleri sulayıp yetiştiriyor, sonra mutfakta kendi elleriyle salata hazırlayıp birbirlerine ikram ediyorlar. Bu bizim için çok önemli.

ÖNCE EĞİTİM
Onların 4 duvar arasında sıkılmalarını istemiyoruz. Bilgisayarda oyun oynayacaklarına, toprakla oynasınlar” diyor. Zeka Küpü`nde eğitimin, öğretimden daha öncelikli olduğunu ifade eden Simge Satır, çocukların davranışları ve sosyalleşmeleri konusunda çok hassas olduklarını belirtiyor “Biz pozitif bir kurumuz. Çocuklarımız ve ailelerimizle beraber samimi, içten ilişkiler içerisindeyiz. Sık sık aileler ve çocuklarla bir araya gelip, kahvaltı günleri düzenliyoruz.

PSİKOLOG DESTEĞİ
Çocuklarımız için elimizden gelenin fazlasını yapmaya kararlıyız. Onların gelecekte derslerinde ve sosyal hayatlarında başarılı olmaları için çabalıyoruz. Eğitim dört dörtlük olmadan, öğretimin kolay olmayacağına inanarak çalışıyoruz. Çocuklara yaklaşımımız konusunda Psikolog Ayşe Atun`dan da destek alıyoruz” diyor ve ekliyor: “Geleceğimizin ışığı, en değerli varlıklarımız olan çocuklara, aile sıcaklığını aratmayan ikinci bir ortam hazırlamak amacındayız.

AİLE OLARAK YOLA ÇIKTIK
Bir aile olarak yola çıktık.” Zeka Küpü`nde günde 3 öğün yemek çıkıyor. Bu yemekler, senelerdir kurumda çalışan Ayla Dalgıç tarafından pişiriliyor. Ayrıca, kurumun birçok bölgeye servisi var. Sömestr tatilinde de, kış okulu olarak hizmet veren Zeka küpü, çocukları hem eğitiyor hem de tatil yaptırıyor. Simge Satır, her kış düzenledikleri Kartepe gezilerinde, çocukların kızakla kayıp sucuk-ekmek partisi yaptıklarını ve bu aktivitelerde hem eğlenip hem öğrendiklerini belirtiyor. n Büşra KILINÇASLAN