Kasıt mı, ihmal mi?
Kocaeli'nde herkesi şaşkınlığa uğuratan bir kararla, Kent Bayramlaşması her sene olduğu gibi Kurban Bayramın 2. günü değil de Arefe günü yapılmıştı. Bir anda gerçekleşen bu bayramlaşma ilk önce sessiz sedasız karşılanırken etkinlikle ilgili tepkiler de yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı.
İlçedeki siyasi partiler kent bayramlaşmasına davet edilmediklerini iddia ederek bir araya gelip tepkilerini gösterdiler. Konu ile ilgili yapılan ve İYİ Parti Körfez İlçe Başkanı Murteza Özün tarafından paylaşılan ortak açıklamada,
"KÖRFEZ’DE BAYRAMIN BİRLEŞTİRİCİ RUHUNA GÖLGE DÜŞÜRÜLDÜ!
Her yıl birlik, beraberlik ve hoşgörü içinde kutladığımız, aradaki mesafeleri kapatması gereken Geleneksel Kent Bayramlaşması, ne yazık ki bu yıl Körfez’de amacından saptırılmıştır.
Valiliğimizin kararıyla arife günü Tütünçiftlik Kültür Merkezi’nde düzenlenen bayramlaşma törenine; İYİ Parti başta olmak üzere CHP, Yeniden Refah Partisi, Saadet Partisi, Anahtar Parti, Milli Yol Partisi ve Demokrat Parti İlçe Başkanlıkları ve yönetimleri DAVET EDİLMEMİŞTİR.
“Bayramlar birlikte olunca güzel olur” diyen mülki amirlerimizin ve “Bayramlar birliğin yaşandığı günlerdir” diyen Belediye Başkanı’nın kulakları çınlasın; Körfez halkının iradesini temsil eden muhalefet partilerini dışlayarak, yalnızca iktidar ortaklarıyla bayramlaşmak hangi “birlik” anlayışına sığmaktadır?
Kent Konseyi’nin ev sahipliğinde yapılan bu program, “Kent” bayramlaşması olmaktan çıkmış, adeta bir siyasi parti buluşmasına dönüştürülmüştür. Yapılan bu nezaketsizlik ve ayrımcılık, Körfez’in huzur ve kardeşlik iklimine yakışmamıştır.
Körfez halkının oylarıyla seçilmiş, bu kentin dinamikleri olan siyasi partileri yok sayarak yapılan bir bayramlaşma, eksiktir ve Körfez’e haksızlıktır. Devletin ve belediyenin imkanlarıyla yapılan kent bayramlaşmaları, kimsenin tekelinde değildir.
Körfez yalnızca bir kesimin değil, hepimizindir! Bizleri davet etmeyerek yok sayacağını düşünenler bilsin ki; biz her zaman olduğu gibi bayramda da, sonrasında da Körfezli hemşehrilerimizin yanındayız. Gerçek bayramlaşmayı halkımızla sokakta yapmaya devam edeceğiz. Bayramımız mübarek olsun" denildi.
Bakmadan Geçme